1 Temmuz 2015 Çarşamba

Cevizli Güllaç Tarifi

Cevizli Güllaç Tarifi:
Güllaç her kes gül şerbeti ile hatırlar tadını tabi eski orijinal gül şerbeti tadı olmasa da günümüzde yine sevilerek tüketiliyor güllaç ile birlikte ve bazı geleneksel tatlarımız içinde var. Geçmişten günümüze kadar ramazan ayı gelince tüketimi hızla yükselen güllaç ben gül şerbeti ile sevmiyorum onun yerine vanilya ile tatlandırmayı yeylerim diyeyim tabi her kes için damak tadı diyorum. Damak tadınıza uyar mı? Bilmiyorum ama misafirlerde dahil tam puan aldı tarif.
Cevizli Güllaç İçin Gerekli Malzemeler:
10 yaprak güllaç
1 litre süt
2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Bol iri dövülmüş ceviz
Tercih edenler için tarçın



Cevizli Güllaç Hazırlanışı:

1-Şekeri ve sütü iyice kaynatalım ve en son olarak vanilyayı ilave edelim ve bir iki dakika daha kaynatalım oda sıcaklığına gelmesi için bekletelim.

2-Oda sıcaklığına gelmiş olan sütü yarım saat buzdolabına alalım.

3-1 bardak sütü şimdiden ayıralım servis öncesi üzerine dökmek için.

4-Güllaç iki adet yaprak alalım ve üstüne her tarafına süt ilave edelim bir müddet bekleyelim ve kendini bırakınca bor cama kırıştıra, kırıştıra yerleştirelim.

5-Üç yaprak için aynı işlemi yapalım ve onları da borcama yerleştirdikten sonra ara kata bol ceviz yerleştirelim tek kat koyduk cevizi ben bol koydum tercih sizin tabi.

6-Üzerine yine aynı işlem ile güllaç yapraklarını ıslatıp elimle büzüştürerek yerleştirdim geriye kalan sütü üzerine döktüm.

7-Streç film sararak buzdolabında 2 saat beklettim.


8-Sütü iyice çeken güllaç ayırdığımız sütü üzerine gezdirerek döktüm ve 5 dakika beklettim dilimleyip üzerine ceviz serperek servise unum yaptım.
Sponsorlu Bağlantılar

0 yorum:

Yorum Gönder