10 Temmuz 2015 Cuma

Revani Tarifi

Revani Tarifi:
Revani yapmayı uzun zamandır ihmal ediyorum ramazan sorası sonrası için tatlı çekmiş olanlar vardır dışarıdan ağır şerbetli tatlı yerine bunu yapmak hem vakit geçmesi ve elimle hazırlamak istedim günün tatlısını. Evde her bayanın bildiğini düşünüyorum bi defada ben paylaşayım istedim buyurun hanımlar.
Revani İçin Malzemeler:
Revani için öncelikle şerbeti hazırlayalım.
5 çay bardağı su
4 çay bardağı şeker
Tercih edilirse birkaç damla limon
Şerbet Hazırlanışı:
Revani hazırlarken tüm şerbet malzemelerini tencere koyalım ve kaynamaya alalım. 
Kaynamaya başlayan şerbet 5-8 dakika arası kıvam alacaktır altını kapatıp soğumaya bırakalım.
Revani keki için:
3 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu



Revani Hazırlanışı:

1-Şeker ve yumurtayı çırpalım, üzerine sıvıyağı yoğurdu alıp iyice çırpalım ve üzerine irmik, un, kabartma tozu, vanilyayı eş zamanlı aktaralım ve iyice mikser ile çırpalım.

2-Yağlanmış bor cama dökelim önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

3-Fırın ayarı benimki 200 derece ancak pişiriyor siz kendi fırın pişirme farklılığına göre çalıştırın.


4-Revani keki fırından çıkardıktan sonra soğuk şerbet ile buluşturalım ve şerbeti çekince Hindistan cevizi eşliğinde servis yapalım.
Sponsorlu Bağlantılar

0 yorum:

Yorum Gönder